Nagyszabású fotókiállítás nyílt a Vigadóban
A teljesség igénye nélkül egy szubjektív válogatással nyújt most betekintést a műtárgy.com, az egyes "Kép/Társak" diskurzusába.
Benkő Imre és Molnár Zoltán - A mester és a tanítványa:
Benkő Imre kedvelt műfaja a fotóesszé, ezekből az esszékből láthatunk a tárlaton töredékeket. Élményei alapján saját megfogalmazásában és értelmezésében vázol fel, mutat be korjelenségeket. A dokumentarizmus egy különleges változatát képviseli, Benkő Imre szerint ezzel "az egész társadalom spektruma látható és láttatható". Fotói egyéni olvasatokat kínáló tér-idő metszetek, de minden generációnak elkell végeznie a saját "kutatásait", amit tanítványa Molnár Zoltán meg is tesz. A mestere elmondása szerint a dokumentarizmus köti össze a művészetüket.
Tóth György és Barta Zsolt Péter - A sejtelmes egész és a kendőzetlen részlet:
"A női alak szépsége, a női lélek kiismerhetetlensége és ezek különféle megjelenítése az eszköz, amivel igazán el tudom mondani azt, ami bennem van." - Tóth György -
Tóth György fotóin az alakok gyakran sejtelmesek, mintha vékony fátyol lebegne a modelljei előtt, akik hús-vér nők minden mesterséges szépítés nélkül. A nőiséget mutatja meg és vegyíti ezt érdeklődésével, az egyetlen negatívra történő expozícióval. "Társául" Barta Zsolt Pétert választotta, aki gyermekei növekedését dokumentálta nem mindennapi módon a test struktúráira figyelve. A meztelenség helyett az antik görög kultúra örökségére, a klasszikus arányrendszerek szépségére fókuszál.
Normantas Paulius és Boros György - A világcsavargó és a lokálpatrióta:
"Érdekeltek a magyarokhoz legközelebb álló rokon népek, mivel magyar lányt vettem feleségül, és azért mentem Szibériába, hogy a hantiktól tanuljak magyarul." -Normantas Paulius-
Normantas Paulius fotográfus, néprajzkutató, antropológus négyszer ünnepelte a születésnapját a Himaláján, a kiállításon megjelenő válogatása Kőrösi Csoma Sándor tibetológus utazásait, munkásságának helyszíneit örökítik meg, az ott látott tájakat és embereket. A litván származású, nyíregyházi fotóművész számára az úton levés az a toposz, amelynek továbbírására vállalkozott fotográfiáival. Borsos Györggyel Nyíregyházán ismerkedtek meg, aki az analóg és digitalis technika progresszív ötvözésére törekszik, ez a tárlaton megjelenő Sóstóról készített képein is felfedezhető. Illetve az a szándéka, hogy olyan hangulatú képeket csináljon, amik megmutatják, milyen volt fénykorában a Sóstó, a csavar pedig az benne, hogy akkoriban "nem volt valami fényes látvány".
A Kép/Társak című kiállítás megtekinthető a Pesti Vigadóban 2017. február 4. és április 2. között. A kiállítás kurátora: Uhl Gabriella.
...
Forrás: Portfolio.hu